Αναλυτικά όλες οι νέες τιμές διέλευσης
Μόνο ένα μήνα αναβολής έδωσαν οι εργολάβοι στην κυβέρνηση για να παγώσουν οι αυξήσεις στα διόδια, που επανέρχονται δριμύτερες και αναμένεται να εφαρμοστούν κατά πληροφορίες μέσα στην εβδομάδα και πιθανότατα από την ερχόμενη Τετάρτη. Την υλοποίηση των αυξήσεων είχε παγώσει τον περασμένο Δεκέμβριο ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης, προκειμένου να μην συμπέσουν με την επικύρωση των συμβάσεων από την βουλή αλλά και με την έξοδο των εκδρομέων της εορταστικής περιόδου. Οι πιέσεις όμως των κατασκευαστών να υλοποιηθούν οι ανατιμήσεις των διοδίων που αποτελούν «ανεξόφλητο γραμμάτιο» των προηγούμενων συμβάσεων, έχουν αποδώσει καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος το δημόσιο να εκτεθεί σε νέο κύκλο διεκδικήσεων για απώλειες εσόδων των παραχωρησιούχων. Πρόκειται ωστόσο για τη μία όψη του νομίσματος καθώς υπάρχει και η άλλη όψη, η οποία υποστηρίζει ότι κάποιες αυξήσεις σε ώριμα έργα θα μπορούσαν είτε να παγώσουν είτε να είναι κατώτερες των προβλεπόμενων καθώς δεν υπάρχουν πιέσεις ούτε από την πλευρά των τραπεζών. Είναι όμως αμφίβολο εάν αυτές οι απόψεις θα μετουσιωθούν σε πράξη και τι θα αποφασίσουν τελικά οι μέτοχοι των παραχωρήσεων.
Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για την κυβέρνηση πάντως σε αυτή τη φάση τουλάχιστον είναι η αύξηση των διοδίων κατά 60% στους σταθμούς του εθνικού δικτύου από την Αθήνα (Μεταμόρφωση) ως την Φθιώτιδα (Σκάρφεια), οι οποίες πλήττουν ένα μεγάλο κομμάτι των τοπικών μετακινήσεων αλλά και τις επιβατικής κίνησης του εθνικού δικτύου που είναι από τις μεγαλύτερες.
Η κοινοπραξία Νέα Οδός δηλώνει έτοιμη να ξεκινήσει ένα μεγάλο εκπτωτικό πρόγραμμα που θα παρέχει σημαντικές εκπτώσεις με βάσει τον αριθμό των διελεύσεων. Όμως ακόμη και αυτό δεν θεωρείται ικανό να κατευνάσει τα οξυμένα πνεύματα για τις μεγάλες ανατιμήσεις που θα έρθουν, εξαιτίας της αλλαγής της χιλιομετρικής χρέωσης που εκκρεμεί από το 2011. Για το λόγο αυτό οι αυξήσεις που έρχονται ισοδυναμούν με χρέωση για τα ΙΧ στα διόδια των Αφιδνών από τα 2,10 ευρώ που είναι σήμερα στα 3,35 ευρώ, στη Θήβα από 2,55 ευρώ στα 4,05 ευρώ και στην Τραγάνα από 2,45 στα 3,95 ευρώ. Αυξήσεις εκτός απροόπτου θα εφαρμοστούν και στο τμήμα του ΠΑΘΕ «Ράχες Μαλιακού- Κλειδί Ημαθίας» όπου οι τιμές των διοδίων στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου προβλέπεται να ανατιμηθούν κατά 30% για τα Ι.Χ. και από 2,70 ευρώ θα πάνε σε 3,50 ευρώ και από 3,10 ευρώ σε 4 ευρώ αντίστοιχα. Για όσους χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό πομποδέκτη, θα ισχύουν οι σημερινές τιμές.
Αλλαγές προβλέπονται στα διόδια και της Ολυμπίας Οδού που κατασκευάζει την Κορίνθου-Πατρών. Την προσεχή Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου μετατρέπονται σε αμφίπλευρα τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρεώνουν και προς τις δύο κατευθύνσεις. Σήμερα στην Ελευσίνα η τιμή του διοδίου για τα ΙΧ είναι 2,20. Με τις αλλαγές οι οδηγοί θα πληρώνουν 1,50 στην Ελευσίνα και 1,30 στον Ισθμό. Αυτομάτως τίθονται σε λειτουργία και οι πλευρικοί σταθμοί στους ανισόπεδους κόμβους Νέας Περάμου και Πάχης Μεγάρων (στους κλάδους εξόδου από Κόρινθο και εισόδου προς Κόρινθο) και στον κόμβο Αγίων Θεοδώρων (στον κλάδο εξόδου από Αθήνα και στον κλάδο εισόδου προς Αθήνα).
Μόνο ένα μήνα αναβολής έδωσαν οι εργολάβοι στην κυβέρνηση για να παγώσουν οι αυξήσεις στα διόδια, που επανέρχονται δριμύτερες και αναμένεται να εφαρμοστούν κατά πληροφορίες μέσα στην εβδομάδα και πιθανότατα από την ερχόμενη Τετάρτη. Την υλοποίηση των αυξήσεων είχε παγώσει τον περασμένο Δεκέμβριο ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης, προκειμένου να μην συμπέσουν με την επικύρωση των συμβάσεων από την βουλή αλλά και με την έξοδο των εκδρομέων της εορταστικής περιόδου. Οι πιέσεις όμως των κατασκευαστών να υλοποιηθούν οι ανατιμήσεις των διοδίων που αποτελούν «ανεξόφλητο γραμμάτιο» των προηγούμενων συμβάσεων, έχουν αποδώσει καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος το δημόσιο να εκτεθεί σε νέο κύκλο διεκδικήσεων για απώλειες εσόδων των παραχωρησιούχων. Πρόκειται ωστόσο για τη μία όψη του νομίσματος καθώς υπάρχει και η άλλη όψη, η οποία υποστηρίζει ότι κάποιες αυξήσεις σε ώριμα έργα θα μπορούσαν είτε να παγώσουν είτε να είναι κατώτερες των προβλεπόμενων καθώς δεν υπάρχουν πιέσεις ούτε από την πλευρά των τραπεζών. Είναι όμως αμφίβολο εάν αυτές οι απόψεις θα μετουσιωθούν σε πράξη και τι θα αποφασίσουν τελικά οι μέτοχοι των παραχωρήσεων.
Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για την κυβέρνηση πάντως σε αυτή τη φάση τουλάχιστον είναι η αύξηση των διοδίων κατά 60% στους σταθμούς του εθνικού δικτύου από την Αθήνα (Μεταμόρφωση) ως την Φθιώτιδα (Σκάρφεια), οι οποίες πλήττουν ένα μεγάλο κομμάτι των τοπικών μετακινήσεων αλλά και τις επιβατικής κίνησης του εθνικού δικτύου που είναι από τις μεγαλύτερες.
Η κοινοπραξία Νέα Οδός δηλώνει έτοιμη να ξεκινήσει ένα μεγάλο εκπτωτικό πρόγραμμα που θα παρέχει σημαντικές εκπτώσεις με βάσει τον αριθμό των διελεύσεων. Όμως ακόμη και αυτό δεν θεωρείται ικανό να κατευνάσει τα οξυμένα πνεύματα για τις μεγάλες ανατιμήσεις που θα έρθουν, εξαιτίας της αλλαγής της χιλιομετρικής χρέωσης που εκκρεμεί από το 2011. Για το λόγο αυτό οι αυξήσεις που έρχονται ισοδυναμούν με χρέωση για τα ΙΧ στα διόδια των Αφιδνών από τα 2,10 ευρώ που είναι σήμερα στα 3,35 ευρώ, στη Θήβα από 2,55 ευρώ στα 4,05 ευρώ και στην Τραγάνα από 2,45 στα 3,95 ευρώ. Αυξήσεις εκτός απροόπτου θα εφαρμοστούν και στο τμήμα του ΠΑΘΕ «Ράχες Μαλιακού- Κλειδί Ημαθίας» όπου οι τιμές των διοδίων στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου προβλέπεται να ανατιμηθούν κατά 30% για τα Ι.Χ. και από 2,70 ευρώ θα πάνε σε 3,50 ευρώ και από 3,10 ευρώ σε 4 ευρώ αντίστοιχα. Για όσους χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό πομποδέκτη, θα ισχύουν οι σημερινές τιμές.
Αλλαγές προβλέπονται στα διόδια και της Ολυμπίας Οδού που κατασκευάζει την Κορίνθου-Πατρών. Την προσεχή Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου μετατρέπονται σε αμφίπλευρα τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρεώνουν και προς τις δύο κατευθύνσεις. Σήμερα στην Ελευσίνα η τιμή του διοδίου για τα ΙΧ είναι 2,20. Με τις αλλαγές οι οδηγοί θα πληρώνουν 1,50 στην Ελευσίνα και 1,30 στον Ισθμό. Αυτομάτως τίθονται σε λειτουργία και οι πλευρικοί σταθμοί στους ανισόπεδους κόμβους Νέας Περάμου και Πάχης Μεγάρων (στους κλάδους εξόδου από Κόρινθο και εισόδου προς Κόρινθο) και στον κόμβο Αγίων Θεοδώρων (στον κλάδο εξόδου από Αθήνα και στον κλάδο εισόδου προς Αθήνα).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου