Μείωση και του ετήσιου τεκμηρίου των ΙΧ μεγάλου κυβισμού εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών ως κίνητρο για την άρση ακινησίας οχημάτων από τους ιδιοκτήτες τους.
Στο επιτελείο της Καραγιώργη Σερβίας βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της επεξεργασίας των προτάσεων για τα νέα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια διαβίωσης με στόχο των αλλαγών την αύξηση των φορολογικών εσόδων από την άρση της ακινησίας πολλών ΙΧ.
Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να οριστικοποιηθούν έως τα μέσα Νοεμβρίου και στη συνέχεια να φορτωθούν τα νέα ειδοποιητήρια στο Taxisnet προκειμένου οι φορολογούμενοι να τα εξοφλήσουν έως το τέλος του έτους.
Σε ό,τι αφορά στα τεκμήρια διαβίωσης για τα ΙΧ βρίσκονται στο τραπέζι δυο εναλλακτικές προτάσεις. Η πρώτη πρόταση προβλέπει τη σύνδεση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης με την εμπορική αξία των οχημάτων. Η σύνδεση αυτή μελετάται να γίνει με βάση τις αξίες που έχουν υπολογίσει οι ασφαλιστικές εταιρείες για τις αποζημιώσεις πυρός και κλοπής ενώ υπάρχει και η σκέψη για χρησιμοποίηση της αρχικής λιανικής τιμής των αυτοκινήτων που θα απομειώνεται με βάση τα έτη στα οποία το όχημα βρίσκεται σε κυκλοφορία. Η δεύτερη λύση που εξετάζεται και είναι περισσότερο πιθανό να υιοθετηθεί προβλέπει την οριζόντια μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης κατά 20% έως 30% για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και ηλικίας άνω των 10 ετών.
Στο ΥΠΟΙΚ θεωρούν ότι τα πολύ υψηλά τεκμήρια σε οχήματα μεγάλης ηλικίας και κυβισμού αποτελούν, μαζί με τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, έναν από τους βασικούς παράγοντες που έχουν αναγκάσει τους ιδιοκτήτες τους να καταθέσουν πινακίδες. Για παράδειγμα, το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης για ένα ΙΧ 2.500 κυβικών ηλικίας 12 ετών είναι σήμερα 6.650 ευρώ, ποσό που δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό ετήσιο κόστος συντήρησης και χρήσης του ΙΧ. Για λόγους σύγκρισης θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα αντίστοιχο ΙΧ 12 ετών αλλά 1.200 κυβικών έχει ετήσιο τεκμήριο 2.000 ευρώ, δηλαδή 70% χαμηλότερο.
Τέλη κυκλοφορίας
Στα τέλη κυκλοφορίας οι αλλαγές που έχουν πέσει στο τραπέζι προβλέπουν:
- Tη μείωση των τελών για τα οχήματα υψηλού κυβισμού που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει πριν το 2002.
- Tον υπολογισμό των τελών με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από το 2007 και μετά
- Tην αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών με βάση του ρύπους (ευρώ ανά γραμμάριο).
- Tη μείωση του ορίου ρύπων για την απαλλαγή από τα τέλη από τα 90 στα 85 ή και 80 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.
Από τις παραπάνω αλλαγές αναμένεται μείωση των τελών για τα οχήματα ηλικίας άνω των 15 ετών και αυξήσεις για τα οχήματα ηλικίας έως 10 ετών και αυτά με χαμηλούς ρύπους.
capital.gr
Στο επιτελείο της Καραγιώργη Σερβίας βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της επεξεργασίας των προτάσεων για τα νέα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια διαβίωσης με στόχο των αλλαγών την αύξηση των φορολογικών εσόδων από την άρση της ακινησίας πολλών ΙΧ.
Οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να οριστικοποιηθούν έως τα μέσα Νοεμβρίου και στη συνέχεια να φορτωθούν τα νέα ειδοποιητήρια στο Taxisnet προκειμένου οι φορολογούμενοι να τα εξοφλήσουν έως το τέλος του έτους.
Σε ό,τι αφορά στα τεκμήρια διαβίωσης για τα ΙΧ βρίσκονται στο τραπέζι δυο εναλλακτικές προτάσεις. Η πρώτη πρόταση προβλέπει τη σύνδεση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης με την εμπορική αξία των οχημάτων. Η σύνδεση αυτή μελετάται να γίνει με βάση τις αξίες που έχουν υπολογίσει οι ασφαλιστικές εταιρείες για τις αποζημιώσεις πυρός και κλοπής ενώ υπάρχει και η σκέψη για χρησιμοποίηση της αρχικής λιανικής τιμής των αυτοκινήτων που θα απομειώνεται με βάση τα έτη στα οποία το όχημα βρίσκεται σε κυκλοφορία. Η δεύτερη λύση που εξετάζεται και είναι περισσότερο πιθανό να υιοθετηθεί προβλέπει την οριζόντια μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης κατά 20% έως 30% για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και ηλικίας άνω των 10 ετών.
Στο ΥΠΟΙΚ θεωρούν ότι τα πολύ υψηλά τεκμήρια σε οχήματα μεγάλης ηλικίας και κυβισμού αποτελούν, μαζί με τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, έναν από τους βασικούς παράγοντες που έχουν αναγκάσει τους ιδιοκτήτες τους να καταθέσουν πινακίδες. Για παράδειγμα, το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης για ένα ΙΧ 2.500 κυβικών ηλικίας 12 ετών είναι σήμερα 6.650 ευρώ, ποσό που δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό ετήσιο κόστος συντήρησης και χρήσης του ΙΧ. Για λόγους σύγκρισης θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα αντίστοιχο ΙΧ 12 ετών αλλά 1.200 κυβικών έχει ετήσιο τεκμήριο 2.000 ευρώ, δηλαδή 70% χαμηλότερο.
Τέλη κυκλοφορίας
Στα τέλη κυκλοφορίας οι αλλαγές που έχουν πέσει στο τραπέζι προβλέπουν:
- Tη μείωση των τελών για τα οχήματα υψηλού κυβισμού που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει πριν το 2002.
- Tον υπολογισμό των τελών με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από το 2007 και μετά
- Tην αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών με βάση του ρύπους (ευρώ ανά γραμμάριο).
- Tη μείωση του ορίου ρύπων για την απαλλαγή από τα τέλη από τα 90 στα 85 ή και 80 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.
Από τις παραπάνω αλλαγές αναμένεται μείωση των τελών για τα οχήματα ηλικίας άνω των 15 ετών και αυξήσεις για τα οχήματα ηλικίας έως 10 ετών και αυτά με χαμηλούς ρύπους.
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου