Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Επενδύσεις εκατ. ευρώ απο την FIX στη Βοιωτία

Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ σχεδιάζουν οι εταιρείες ζυθοποιίας

http://www.neolaia.gr/wp-content/uploads/2012/01/mpira.jpg
Στο 10% της αγοράς στοχεύει η «Fix»
Ακόμη πιο ψηλά θέτει τον πήχυ για τη «Fix» η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία απέκτησε τα δικαιώματα για την παραγωγή και εμπορία της ιστορικής μπίρας πριν από περίπου 3 χρόνια. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Χήτος ανακοίνωσε πως στόχος για τη φετινή χρονιά είναι το μερίδιο αγοράς της «Fix» να φθάσει στο 10% από περίπου 7% που είναι σήμερα. «Η στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα αλλά και τα περιθώρια για την τοποθέτηση της μπίρας σε περισσότερα τελικά σημεία πώλησης (εστιατόρια, καφετέριες και μπαρ) ανά την Ελλάδα μας κάνουν να αισιοδοξούμε πως θα πετύχουμε το στόχο μας», είπε ο κ. Χήτος.

Όσον αφορά στη στρατηγική για το τρέχον έτος, η εταιρεία θα συνεχίσει τις προσφορές και θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της στην ανάπτυξη των εξαγωγών, δίνοντας έμφαση στις αγορές της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Σουηδίας και της Αυστραλίας. Την ίδια ώρα, δρομολογεί επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ που θα αφορούν σε προσθήκες στον εξοπλισμό παραγωγής και σε υλικά ανάπτυξης των πωλήσεων της εταιρείας. Πέρυσι επένδυσε 25 εκατ. ευρώ για την επέκταση του εργοστασίου της στη Ριτσώνα ενώ το Φθινόπωρο του 2011, δημιούργησε τον πρώτο της πειραματικό αγρό, έκτασης 200.000 τ.μ., στην περιοχή της Θήβας μέσω του προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, προσδοκώντας στην παραγωγή 100.000 κιλών ελληνικού κριθαριού υψηλής ποιότητας, έως τις αρχές Καλοκαιριού του 2012.


Σε ορίζοντα τριετίας, δεν αποκλείει τη δημιουργία του δικού της βυνοποιείου, ώστε να μην αναγκάζεται να προμηθεύεται τη βύνη από το εξωτερικό.Παράγουν ένα από τα πιο δημοφιλή και φθηνά προϊόντα. Απασχολούν χιλιάδες εργαζομένους, στηρίζουν τους Ελληνες αγρότες και συνεισφέρουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στα δημόσια ταμεία για φόρους και τέλη. Ο λόγος για τις εγχώριες ζυθοποιίες, οι οποίες παρά την οικονομική κρίση και την κάμψη της κατανάλωσης συνεχίζουν -αν και με μεγαλύτερη προσοχή- να επενδύουν στην ανάπτυξη των εργασιών τους, καθώς πιστεύουν στις....


 προοπτικές της ελληνικής αγοράς μπίρας και στη δυνατότητα της χώρας να ανακάμψει από την ύφεση. Παράλληλα, στρέφουν το βλέμμα στο εξωτερικό, με στόχο να ενισχύσουν τις εξαγωγές τους και να αντισταθμίσουν τις απώλειες στην Eλλάδα.
Π ερισσότερα από 100 εκατ. ευρώ θα επενδύσουν στην ελληνική αγορά τα επόμενα τρία χρόνια οι δύο μεγαλύτερες ζυθοποιίες της χώρας, Αθηναϊκή Ζυθοποιία και Μύθος Ζυθοποιία ενώ ανάλογες πρωτοβουλίες, -αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα- αναμένεται να αναλάβουν και οι υπόλοιπες δυνάμεις του χώρου η Ολυμπιακή Ζυθοποιία (παράγει και εμπορεύεται την ιστορική μπίρα Fix), η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) και η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (παράγει τη Βεργίνα). Τα παραπάνω δείχνουν ξεκάθαρα πως παρά τη σημαντική κάμψη της κατανάλωσης μπίρας, η οποία αγγίζει το 15% αλλά και την υπέρμετρη φορολόγηση που έχει υποστεί το συγκεκριμένο προϊόν, η αγορά της μπίρας εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 50 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής, για περιβαλλοντικά έργα αλλά και την ενδυνάμωση του χαρτοφυλακίου της με νέα προϊόντα προγραμματίζει την επόμενη τριετία η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Jac van Herpen σε πρόσφατη συνάντηση με δημοσιογράφους ανέφερε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα συνεχίζει να επενδύει στην ελληνική αγορά καθώς πιστεύει στη δυνατότητα της χώρας να σταθεί και πάλι στα πόδια της. Ανέφερε μάλιστα ότι ουδέποτε υπήρξε σκέψη για αποχώρησή της από την Ελλάδα και επανέλαβε τη δέσμευση για διατήρηση των 4 γραμμών παραγωγής και των περίπου 1.200 θέσεων εργασίας. Έκανε επίσης γνωστό πως η εταιρεία θα συνεχίσει για 5η συνεχή χρονιά το πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού, με στόχο να προμηθευτεί το 2012, 25.000 τόνους κριθάρι για την παραγωγή της μπίρας Amstel και ΑΛΦΑ, συνεργαζόμενη με περισσότερους από 1.100 Ελληνες αγρότες.

Ο κ. Herpen δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον της εταιρείας καθώς, όπως είπε, διαθέτει την ευελιξία να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες και να αφουγκράζεται τις ανάγκες των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό, θα συνεχίζει την πολιτική των προσφορών και την προσπάθεια συγκράτησης των τιμών ενώ θα λανσάρει και νέα προϊόντα. Έμφαση θα δώσει και στην ανάπτυξη των εξαγωγών της, τομέας στον οποίο υπάρχουν τεράστια περιθώρια, κυρίως μέσα από τη συνεργασία με το μητρικό όμιλο.

Μύθος Ζυθοποιία
Εξίσου δυναμικά κινείται και η Μύθος Ζυθοποιία, η οποία διατηρεί το επενδυτικό πλάνο ύψους 50 εκατ. ευρώ που εκπόνησε πριν από τρία χρόνια. Ωστόσο, τώρα όπως δηλώνει στην «ΗτΣ» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Soren Brick είναι πολύ πιο προσεκτική στα βήματά της λόγω της ύφεσης. Αυτό βέβαια δεν αλλάζει τους στόχους που έχει θέσει, οι οποίοι είναι να φθάσει το μερίδιό της στο 22% από περίπου 16% που είναι σήμερα και να ενισχύσει την παραγωγικότητα και αποδοτικότητά της.

Την ίδια στιγμή, θα διατηρήσει την πολιτική των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών παρά τη σημαντική άνοδο του λειτουργικού κόστους και των πρώτων υλών ενώ δεν αποκλείει στο μέλλον να μεταφέρει την παραγωγή της μπίρας Carlsberg στην Ελλάδα. Προς το παρόν, πάντως, δεν εξετάζει σοβαρά ένα τέτοιο ενδεχόμενο λόγω των συνθηκών που επικρατούν στη χώρα. Επιπλέον, θα εστιάσει στην επέκταση των εξαγωγών, σε αγορές που υπάρχουν περιθώρια αλλά και ευκαιρίες ανάπτυξης για τα ελληνικά προϊόντα όπως η Γερμανία, η Αυστραλία, η Αγγλία και οι ΗΠΑ.

Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης
Η μείωση του κόστους παραγωγής και ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα και η επικέντρωση στην προσφορά ανταγωνιστικών τιμών είναι οι βασικοί άξονες του στρατηγικού σχεδίου της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ) στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, επιδιώκει να δημιουργήσει ιδιόκτητο δίκτυο διανομής στην Αττική για την καλύτερη διάθεση των προϊόντων της και επιχειρεί δυναμικό άνοιγμα στο εξωτερικό, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την είσοδό της στην Τουρκία το Σεπτέμβριο του 2011 σε συνεργασία με τοπικό εταίρο - διανομέα.

Εκτιμάται πως φέτος οι εξαγωγές θα αυξηθούν σημαντικά, φθάνοντας το 25% του τζίρου από περίπου 10% το 2011.

Η ΕΖΑ εμπορεύεται στην εγχώρια αγορά τις αμιγώς ελληνικής παραγωγής μπίρες «Pils Hellas» και «Berlin» και μια σειρά άλλων ξένων ετικετών, μέσα από εμπορικές συνεργασίες με μικρά ανεξάρτητα ζυθοποιεία της Ε.Ε.

Δημιουργία βυνοποιείου
Τη δημιουργία ιδιόκτητου βυνοποιείου δρομολογεί εντός του 2012 η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (Βεργίνα), η οποία κατέχει σήμερα το 6,3% της εγχώριας αγοράς μπίρας. Μιλώντας στην «ΗτΣ» ο επικεφαλής της εταιρείας Δημήτρης Πολιτόπουλος τόνισε ότι στόχος της εταιρείας είναι να παράγει τη δική της βύνη, ώστε να διασφαλίσει την υψηλή ποιότητα των προϊόντων που προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας της. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι και η κυκλοφορία νέων προϊόντων όπως τσάι, αναψυκτικά κ.ά. εκτός της μπίρας, εφόσον βέβαια το επιτρέψει η ελληνική νομοθεσία αλλά και η επέκταση στο εξωτερικό.


  Γιώργος Μανέττας/Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ