Από… κόσκινο θα περάσει το Υπουργείο Μεταφορών τα οχήματα και στις 13 περιφέρειες της χώρας, καθώς αποφάσισε να παρατείνει την παραμονή των κινητών μονάδων τεχνικού ελέγχου που έχει ήδη παραχωρήσει έως το τέλος του χρόνου, προκειμένου να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι για ΚΤΕΟ και κάρτες καυσαερίων.
Αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν περί τα 2 εκατ. οχήματα και 1 εκατ. δίκυκλα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ενώ σε 730.000 ανέρχονται τα ανασφάλιστα.
Η σχετική απόφαση υπεγράφη την Τρίτη από τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο και αφορά στη διάθεση για χρήση 14 κινητών μονάδων τεχνικού ελέγχου οχημάτων στις Περιφέρειες Σερρών, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Τρικάλων, Μαγνησίας, Λέσβου, Αιτωλοακαρνανίας, Κυκλάδων, Ηρακλείου, Έβρου, Αχαΐας, Φθιώτιδας και Βοιωτίας.
Σωρεία παραβάσεων
Οι κινητές μονάδες θα πραγματοποιούν σαφάρι ελέγχων, παρουσία τροχονόμου, ο οποίος θα βεβαιώνει τις παραβάσεις. Να σημειωθεί ότι από τις έξι αντίστοιχες μονάδες που δραστηριοποιούνται στην Αττική, μόνο το 2013 εντοπίστηκαν:
• 5.544 αυτοκίνητα που δεν είχαν κάρτα καυσαερίων, αλλά τα καυσαέριά τους ήταν εντός ορίων -στους ιδιοκτήτες επιβλήθηκε πρόστιμο 50 ευρώ
• 613 οχήματα χωρίς κάρτα αλλά με εκπομπές εκτός ορίων -στους ιδιοκτήτες επιβλήθηκε πρόστιμο 300 ευρώ
• 7.200 οχήματα που είχαν κάρτα, αλλά οι εκπομπές τους ήταν εκτός ορίων (πρόστιμο 300 ευρώ)
• 300 οχήματα που ήταν ανασφάλιστα
• 300 οχήματα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ
• 200 οχήματα στα οποία οι επιβαίνοντες δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας
• 200 δίκυκλα στα οποία επέβαιναν αναβάτες χωρίς κράνος
• 20 οχήματα που παραβίασαν κόκκινο σηματοδότη
• 200 οχήματα στα οποία βεβαιώθηκαν άλλες παραβάσεις.
Κινητή μονάδα τεχνικού ελέγχου οχημάτων
Κινητή μονάδα τεχνικού ελέγχου οχημάτων
Ο μεγάλος αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων από ΚΤΕΟ, παρά το υψηλό πρόστιμο ύψους 400 ευρώ στους παραβάτες, προκαλεί «πονοκέφαλο» στο Υπουργείο Μεταφορών. Ωστόσο, ακριβής εικόνα για τον αριθμό των οχημάτων που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο θα υπάρχει τον Ιανουάριο του 2015, οπότε θα συμπληρωθεί η πρώτη διετία εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος, καθώς έως τον Ιανουάριο του 2013 δεν γινόταν διασταύρωση.
Μέχρι στιγμής, πάντως, λειτουργούν μόνο τα 11 από τα 57 δημόσια ΚΤΕΟ, αφού τα υπόλοιπα δεν έχουν πιστοποιηθεί. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της Ένωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τα περίπου 2 εκατομμύρια Ι.Χ. και το 1 εκατ. δίκυκλα στερούν από τα δημόσια ταμεία περί τα 400 εκατομμύρια ευρώ.
Ανασφάλιστα 730.000 οχήματα
Την ίδια ώρα στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν και περίπου 730.000 ανασφάλιστα οχήματα, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους, αφού λάβουν τα σχετικά ειδοποιητήρια, έχουν προθεσμία 30 ημερών να ασφαλίσουν. Σε αντίθετη περίπτωση, η αστυνομία θα εφαρμόζει τις σχετικές διατάξεις του Κ.Ο.Κ. επιβάλλοντας τα αντίστοιχα πρόστιμα με κατ' οίκον επισκέψεις…
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μηναία βάση η Τροχαία πραγματοποιεί 500.000 ελέγχους, από τους οποίους προκύπτει ότι το 15% των οχημάτων δεν διαθέτει ασφάλεια.
Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, κάθε οδηγός ανασφάλιστου οχήματος, ανεξάρτητα από το εάν εμπλακεί ή όχι σε κάποιο ατύχημα, κινδυνεύει με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για έναν χρόνο καθώς και χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου - ύψους 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατικά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα- ενώ είναι αντιμέτωπος και με το ενδεχόμενο φυλάκισης από 2 έως 12 μήνες και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου