Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Ενδιαφέρον για το έργο Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη δείχνουν Ακτωρ και ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ

Προσέλκυσε το ενδιαφέρον  δύο εταιρειών ο διαγωνισμός για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη», το οποίο προγραμματίζεται να εκτελεστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης. Πρόκειται για έργο που δημοπρατήθηκε τον Απρίλιο του 2012, επί υπουργίας του κ. Μάκη Βορίδη και έκτοτε έχει λάβει πέντε διαδοχικές παρατάσεις, λόγω του κακού οικονομικού κλίματος.

Σύμφωνα με έγγραφο που αναρτήθηκε στη «Δι@υγεια» και υπογράφεται από τον κ. Χρυσοχοΐδη, υπέβαλαν διευκρινιστικά ερωτήματα και αιτήματα επί του τεύχους προκήρυξης οι εταιρείες Ακτωρ Παραχωρήσεις και ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Ετσι δόθηκε παράταση ως τις 27 Ιανουαρίου 2015.

Οι δύο εταιρείες έχουν ενδιαφέρον για ευνόητους λόγους. Η Ακτωρ είναι η επικεφαλής της Αττικής οδού, ενώ η ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ της Ιόνιας οδού, δηλαδή δύο αυτοκινητοδρόμων που εκτιμάται ότι θα χάσουν φόρτους οχημάτων σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί το έργο Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη.

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε περίπου 500 εκατ. ευρώ και το μήκος του σε 50 χλμ. Ο αυτοκινητόδρομος θα παρακάμπτει εξ ολοκλήρου την Αθήνα, ενώνοντας την Αττική οδό από την περιοχή της Ελευσίνας με την εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας στην περιοχή της λίμνης Υλίκη, διερχόμενος από την ευρύτερη περιοχή της Θήβας.

Ο διαγωνισμός γίνεται με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, ο οποίος θα καθορίσει το «μείγμα» της χρηματοδότησης και τη βέλτιστη τεχνικοοικονομική και περιβαλλοντική λύση. Οι δαπάνες του έργου θα βαρύνουν την εταιρεία παραχώρησης, όμως δεν αποκλείεται και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου. Ο παραχωρησιούχος θα ανακτήσει την επένδυση μέσω της είσπραξης διοδίων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ