Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

Λίγες ώρες πριν από τη σιωπή του Επιτάφιου Θρήνου....‏


Από τοv  Δρ. Νίκο Κρεμμύδα

Σήμερα Μεγάλη Παρασκευή, σχεδόν ολόκληρη η μέρα, αφιερώθηκε στην Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου . Σε λίγο θα αρχίσει στίς εκκλησιές η Ακολουθία του Επιταφίου, με τον επιτάφιο θρήνο. Εκεί θα ζήσουμε με κατάνυξη το θείο δράμα.
Ο επιτάφιος θρήνος συντελείται μέσα σ΄ενα χώρο και χρόνο σιωπής. Τα λόγια είναι απρόσφορα,σήμερα. Είναι μια μέρα που μεγεθύνει τις απώλειες μέσα μας .Ισως είναι και οι καταλληλότερες στιγμές για περισυλλογή, για μια μορφή ενδοσκόπησης, πάνω στα ζητήματα της ζωής, της φθοράς, των άχρηστων ή χρήσιμων καταστάσεων της καθημερινότητας και των σχέσεών μας με τους άλλους. Ισως είναι μια ευκαιρία να απελευθερωθεί ο εαυτός μας από...
την μάσκα της καθημερινότητας, να αφήσουμε την κατάνυξη , να πλημμυρίσει τις ψυχές μας. Συνειδητοποιούμε την προσωπική τραγικοτητά μας : Εχουμε ταυτιστεί υπερβολικά με τους ρόλους μας , το προσωπείο κόλλησε στο πρόσωπο, πάψαμε να είμαστε ειλικρινείς ακόμα καί όταν είμαστε μόνοι, - η μοναξιά πάντα διαφέρει από την μοναχικότητα. Πρέπει να σταθούμε για μιά στιγμή στον χρόνο, ίσως να επαναπροσδιορίσουμε τους στόχους μας στη ζωή. Πολλές φορές οι σκέψεις μας δεν είναι ακριβώς δικές μας, δεν ανήκουν στον εαυτό μας αλλά στους ρόλους, που έχουμε επιλέξει να προβάλλουμε, συνειδητά ή μη, - πιό συχνά το τελευταίο. Τότε ο χρόνος ¨περνά¨ χωρίς να τον αγγίξουμε, ο μήνας γίνεται ευδομάδα κι η βδομάδα μέρα. Μέσα στην σημερινή ήρεμη σιωπή που κατακλύζει την ατμόσφαιρα, κι ακολουθόντας τον Επιτάφειο σε λίγη ώρα, είναι καιρός να δούμε την ¨μικροτητά¨μας, την ασημαντοτητά μας μέσα στην αιωνιότητα, αλλά και να νοιώσουμε, να συνειδητοποιήσουμε την μοναδικοτητά μας, του κάθενος ξεχωριστά, μπροστά στα μάτια του Ιησού. Συνειδητοποιούμε τότε, πώς μόνο Αυτός μας δέχεται όπως είμαστε, σέβεται τίς ιδιαιτερότητες της ψυχής μας με τα μύρια τραύματα και τίς απόκρυφες πληγές , και μας καλεί πατρικά, - δεν μας εξαναγκάζει να Τον ακολουθήσουμε μέσα στη απόλυτη ελευθερία της υπαρξής μας, χωρίς εκβιασμούς, σκοπιμότητες και "στόχους". Ετσι απλά, καρδιακά, ελεύθερα και απόλυτα καθαρά.
Ο Νίκος Γκάτσος λακωνικά, περιγράφει τις μοναδικές προσωπικές μας στιγμές της Μςγάλης ευδομάδος, κι ειδικότερα την σιωπή και το πένθος του Επιταφίου Θρήνου σε λίγες ώρες :
Μεγάλη Παρασκευή, Βαριά τα βήματά μου σέρνω
στο φως της μέρας το θαμπό.
Κρίνα της άνοιξης σου φέρνω
και στο σταυρό σου τ’ ακουμπώ -
φίλε δακρυπότιστε, των πρωτίστων πρώτιστε.
Διαβάστε Περισσότερα »

Στερεά Ελλάδα: Σταματούν οριστικά οι μεταφορές των μαθητών μετά το Πάσχα!



Το τελεσίγραφο στάλθηκε εγγράφως χθες στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας και υπογράφεται από τις 5 διοικήσεις των Υπεραστικών ΚΤΕΛ των 5 νομών της Στερεάς (Φθιώτιδα, Εύβοια, Βοιωτία, Φωκίδα, Ευρυτανία)...

Η οικονομική κατάσταση στα ΚΤΕΛ είναι τραγική. Το αρμόδιο Υπουργείο όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα τους είχε υποσχεθεί πολλές φορές ότι θα καταβάλει τα οφειλόμενα του 2010 για τη μεταφορά των μαθητών, ωστόσο κάθε φορά την τελευταία στιγμή κάτι γινόταν και τα χρήματα δεν έρχονταν...

"Δεν πάει άλλο! Δε μπορεί να συνεχιστεί αυτός ο εμπαιγμός. Αυτή τη φορά είναι οριστικό! Μετά το Πάσχα δεν θα εκτελούνται τα μαθητικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ της Στερεάς. Είναι πλέον υπεράνω των δυνατοτήτων μας, αφού δεν θα υπάρχουν χρήματα, ούτε για πετρέλαιο στα λεωφορεία! Το έγγραφο που στείλαμε χθες στην Περιφέρεια είναι ξεκάθαρο, ας αναλάβουν τις ευθύνες τους", δήλωσε στο lamiareport.gr, ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, Δημήτρης Χαιρόπουλος.

Διαβάστε Περισσότερα »

Ανθρώπινο τσίρκο...



Της Πόπης ∆ιαµαντάκου
Η κοινωνία που χάνει το µέτρο του χιούµορ και τα όρια µεταξύ χλεύης και πλάκας χάνει τον αυτοσεβασµό της. Ανέδειξε νέους πρωταγωνιστές το τσίρκο της Αννίτας Πάνια. Τον «Αχ, Κούλα» - Γιάννη, την Κούλα αυτοπροσώπως και την ανταγωνίστριά της, επονοµαζόµενη και «αντιπρόσωπο» από µια δική της ατάκα
∆εν είναι η πρώτη φορά που η... Αννίτα εµφανίζεται παραγωγόςπαράδοξων ατραξιόν, µεπρωταγωνιστές ανθρώπους πασιφανώς ευάλωτους µπροστάστηγοητεία της κάµερας και της δηµοσιότητας, µε τρόπο ζωής και συµπεριφοράς πουέχουν µιαπαραδοξότητα γιατί προέρχονται από τις «γκρίζες»ζώνεςενόςκοινωνικού περιθωρίου.

Είτε ηφτώχεια είτετα βιώµατα και οι αντιξοότητες της ζωής είτε ηπαραδοξότητα τωνχαρακτήρων έχουνωςαποτέλεσµα να καλλιεργούνταιιδιόµορφεςσυµπεριφορές, εκείνοόµωςπου παρατηρεί κάποιος είναιότι ουδείς εκ των πρωταγωνιστών στις ατραξιόν των «Παρατράγουδων» δείχνει ναέχει τονπλήρη έλεγχο τηςαρένας στηνοποία επιδεικνύει τη«διαφορετικότητά» του για να απολαύσει ο ίδιος µια στιγµή τη θέρµη των τηλεοπτικών προβολέων που νοµίζειότι αντικαθιστούν την κοινωνική«αγκαλιά» και τοφιλοθέαµον αυθεντικές κανιβαλικές απολαύσεις και την ένοχη χλεύη απότην ασφάλεια του καναπέ.


Καιδυστυχώςαυτόέσπευσαν να το αξιοποιήσουν όλες οι σατιρικές εκποµπές της mainstream τηλεόρασης. Ο«Αχ, Κούλα»είναι ένας δίµετρος κύριος µε εµφανή τα σηµάδια της εγκατάλειψης στη µορφή του, ο οποίος γίνεται λόγωαυτών φιγούραπου προκαλεί τοβλέµµα.Αλλάκυρίως λόγω αυτών, ήδη θεωρείται η έκφραση του παθιασµένου έρωτά του προς την Κούλα – κυρία µεανάλογασηµάδιαφθοράς στη µορφή της – µια αστεία παραδοξότητα, αφού και οι δυο τους βρίσκονται εκτός των εµφανισιακών προδιαγραφών που επιβάλλει τοσύγχρονο µάρκετινγκ του έρωτα.Η κυρίαΚούλα αρνείται τονέρωτά τουκαι εµφανιζόµενη µεφτερά καιπούπουλα αναζητεί καριέρα αοιδού. Την ατραξιόν συµπληρώνει άλλη κυρία, παλαιότερηγνώριµοςτης αρένας τηςΠάνια, επονοµαζόµενη «αντιπρόσωπος»,µετις ίδιες φθορές του χρόνου και της εγκατάλειψηςστηµορφήτης, η οποία διεκδικεί τον έρωτατου Γιάννη επιδιδόµενη σε παντός είδους σκέρτσα. Κρεµιέται από τον λαιµό του, φιλιούνται on camera και άλλα παρόµοια που σε κανένα σόου δεν θαείχε κανείς διανοηθεί ναπαρουσιάσει. Καιγια ακόµηµεγαλύτερηκανιβαλική απόλαυση τουφιλοθεάµονος η κάµερα της εκποµπής µπήκε στο σπίτι τής εν λόγω και εκείνη έδειχνε στηνκάµερα κιλοτάκιατης για να επιβεβαιώσει την «καυτή» προσφορά της προς τον Γιάννη. Παντούστονκόσµουπάρχουν εκποµπέςόπουαυτοεκτίθενται άνθρωποι ευάλωτοι, προσφέροντας εαυτούςστονχλευασµό, θεωρώντας ακόµη και αυτόν µια κοινωνική εκδήλωσηπροσοχής στο πρόσωπό τους. ∆εν υπάρχει όµως η αναπαραγωγή όλων αυτών απότην υπόλοιπη τηλεόραση, ώστε να γίνονται αντικείµενο διπλήςεκµετάλλευσης.∆υστυχώς, είδαµεόλες τιςσατιρικές εκποµπές, από το «Τσαντίρι» του Λαζόπουλου µέχρι το «Ράδιο Αρβύλα» και το «Φώτης και Μαρία», να υπηρετούν αυτό ακριβώς που περίµενε και η εκποµπή τηςΠάνια, τονκανιβαλικόχλευασµό του αισθητικά διαφορετικού. Ο,τι πιο θλιβερό, ειδικά αυτές τις εποχές που έχουµε ανάγκη το γέλιο, ακόµη δε περισσότερο τιςαξίες και τη συνείδηση.
Διαβάστε Περισσότερα »

Την Παρασκευή 29 Απριλίου γιορτάζει η Ιερά Μονή Ζωοδόχου Πηγής Νεοχωρίου



Διαβάστε Περισσότερα »

Κλείνουν τα Τέμπη 27 και 28 Απριλίου



Για μία ακόμη φορά στις 27 και 28 Απριλίου κλείνουν τα Τέμπη, προκειμένου να πραγματοποιηθούν προληπτικές εργασίες απομάκρυνσης επικίνδυνων βράχων, μετά από σχετική εισήγηση των αλπινιστών, που πρόσφατα διενήργησαν αυτοψία στην κοιλάδα, μετά την νέα βραχόπτωση που σημειώθηκε την καθαρά Δευτέρα.

Ωστόσο, ή Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, με ανακοίνωσή της -μετά από σχετική αυτοψία- επισημαίνει ότι δεν είναι ασφαλής η κυκλοφορία οχημάτων στον Παραλιακό Άξονα της Λάρισας αν δεν εκτελεστούν επειγόντως εργασίες ασφαλτόστρωσης (υπάρχουν καθιζήσεις) και διαγράμμιση, ενώ και για τις λοιπές εναλλακτικές διαδρομές (που αφορούν και την κίνηση βαρέων οχημάτων) τονίζει ότι δεν έχουν εκτελεσθεί εργασίες αποκατάστασης του οδοστρώματος από τις βλάβες που προκλήθηκαν κατά την προηγούμενη χρήση τους και σε πολλές περιπτώσεις εγκυμονούν κινδύνους.
Διαβάστε Περισσότερα »

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ