απόσυρσης.
Στους 6 μήνες εφαρμογής του μέτρου, που ξεκίνησε στις 21 Φεβρουαρίου 2011, η απόσυρση μπορεί να μην απέδωσε τα αναμενόμενα στους εμπόρους και εισαγωγείς αυτοκινήτων, όμως πολλοί υποστηρίζουν ότι η κατάσταση θα ήταν πολύ χειρότερη, αν δεν υπήρχαν ούτε τα κίνητρα που παρέχει για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου.
Τους πρώτους έξι μήνες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ), πανελλαδικά αποσύρθηκαν 44.295 ΙΧ και 1.900 φορτηγά αυτοκίνητα. Το ίδιο διάστημα στη Θεσσαλονίκη αποσύρθηκαν συνολικά 4.084 ΙΧ και 156 φορτηγά.
Ο στόλος των αποσυρθέντων οχημάτων φαντάζει μικρός, συγκριτικά με τα 70.000 αυτοκίνητα που είχαν αποσυρθεί μέσα σε ενάμιση μήνα, πριν από τις εκλογές του 2009, όμως η σημερινή οικονομική συγκυρία δεν αφήνει περιθώρια για υψηλότερους στόχους.
«Το μέτρο της απόσυρσης δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Πουλήθηκαν κάποια αυτοκίνητα, όχι όμως σε τέτοιο αριθμό, ώστε να θεωρείται ότι έδωσε ανάσα στην αγορά. Πλέον θεωρείται εφικτός στόχος να φτάσουμε τις 100.000 – 110.000 ταξινομήσεις νέων ΙΧ σε ολόκληρη τη χρονιά», επισήμανε ο Απόστολος Πετιμεζάς, πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας.
Ηρεμία στα κέντρα ανακύκλωσης
Στα 13 εξουσιοδοτημένα κέντρα ανακύκλωσης που λειτουργούν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης οδηγήθηκαν από το Φεβρουάριο συνολικά 4.084 ΙΧ. Η κίνηση, ειδικά τους θερινούς μήνες, έχει περιοριστεί σημαντικά. «Σχεδόν δεν καταλάβαμε ότι γίνεται απόσυρση. Βασική αιτία, σε σύγκριση με την προηγούμενη απόσυρση, είναι ότι τώρα προϋποθέτει την αγορά νέου αυτοκινήτου και με αυτές τις οικονομικές συνθήκες ο κόσμος δύσκολα παίρνει την απόφαση. Τον Απρίλιο και το Μάιο είχε λίγη κίνηση, όμως το καλοκαίρι μειώθηκε σημαντικά και πλέον δεχόμαστε για ανακύκλωση 3 – 4 αυτοκίνητα την εβδομάδα. Πιστεύω ότι προς το τέλος του έτους, που θα πλησιάζουμε και στην ολοκλήρωση του μέτρου της απόσυρσης, που λήγει στις 21 Δεκεμβρίου, η κίνηση θα αυξηθεί», τόνισε ο Νίκος Μπακιρτζίδης, υπεύθυνος κέντρου ανακύκλωσης στην περιοχή της Σίνδου.
Εφικτός στόχος τα 100.000 αυτοκίνητα
Πλέον εισαγωγείς και έμποροι «βάζουν νερό στο κρασί τους» και θέτουν ως εφικτό και ρεαλιστικό στόχο τις 100.000 ταξινομήσεις νέων ΙΧ για ολόκληρο το 2011, σε μια αγορά που είχε «στηθεί» σε πωλήσεις 200.000 – 250.000 νέων ΙΧ ετησίως.
Τους πρώτους επτά μήνες του έτους (Ιανουάριος – Ιούλιος 2011) έγιναν 65.215 ταξινομήσεις νέων ΙΧ, έναντι 110.070 το ίδιο διάστημα πέρσι (πτώση 40,8%). Το πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες απώλειες, τον Ιανουάριο (-63,3%), το Φεβρουάριο (-49,1%) και το Μάρτιο (-55,2%), ενώ τον Απρίλιο οι απώλειες περιορίστηκαν στο -18,1% και το Μάιο στο -15,5%. Τον Ιούνιο η πτώση έφτασε το -34,1%, για να περιοριστεί τον Ιούλιο σε -13,9%.
Στις συνθήκες αυτές η αγορά αυτοκινήτου αναζητεί τρόπους για να διατηρήσει σε κάποιο επίπεδο της πωλήσεις νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Πολλές αντιπροσωπείες προχωρούν σε μεγαλύτερες μειώσεις τιμών στα νέα ΙΧ, ενώ στα μεταχειρισμένα το τελευταίο διάστημα πολλές εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας μεταχειρισμένων υποχρεώθηκαν να εφαρμόσουν ατύπως το μέτρο της απόσυρσης, προκειμένου να ενισχύσουν την περιορισμένη κίνηση στις επιχειρήσεις τους. Δηλαδή, δέχονται ένα παλιό αυτοκίνητο δίνοντας επιπλέον έκπτωση για την αγορά ενός ελαφρώς μεταχειρισμένου της τάξης των 400 – 500 ευρώ.
24ωρο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου