εξαγωγές ήταν τα μόνα στα οποία παρατηρήθηκε αύξηση στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας. Σε έκθεση της ΕCSA (Ένωσης Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Ένωσης), αναφέρεται ότι η ναυτιλία συνεισέφερε 140 δισ. ευρώ στην οικονομία της χώρας, ποσό που αντιστοιχεί με το 50% του δημόσιου χρέους της Ελλάδας το 2009 (280 δισ. ευρώ).
Το ποσό ήταν μεγαλύτερο κατά 3,5 φορές των συνολικών κονδυλίων, ύψους 46 δισ. ευρώ, που εισρέουν στην Ελλάδα από τα ευρωπαϊκά ταμεία για το διάστημα 2000-2013. Σύμφωνα με την έκθεση της ECSA, σε αυτές τις εντυπωσιακές ροές συνέβαλαν οι 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η ελληνική ναυτιλία παραμένει η πρώτη δύναμη σε παγκόσμιο επίπεδο και αντιπροσωπεύει το 41,49% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν σε χωρητικότητα το 22,54% του παγκόσμιου στόλου των τάνκερ και το 16,80% του παγκόσμιου στόλου των bulk carriers - χωρίς να υπολογίζονται και τα υπό παραγγελία πλοία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου