Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα κυμαίνονται οι τιμές της βενζίνης, κάτι που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τους εκδομείς του Πάσχα που διάλεξαν χερσαίους προορισμούς, ειδικά μετά την απεργία της ΠΝΟ.
Η μέση τιμή της αμόλυβδης σύμφωνα με τα... τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής διαμορφώνεται στο 1,849 ευρώ το λίτρο ενώ η μέγιστη τιμή διαμορφώνεται στα 2,05 ευρώ.
Οι ακριβότεροι νομοί είναι το Λασίθι, η Κεφαλονιά, τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ευρυτανία και το Ηράκλειο όπου η μέση τιμή της βενζίνης κλιμακώνεται μέχρι 1,955 ευρώ. Στον αντίποδα, φθηνότερες είναι οι τιμές σε Θεσσαλονίκη, Ημαθία, Ανατολική Αττική, Σέρρες και Αθήνα, όπου η μέση τιμή ξεκινά από 1,822 ευρώ.
Από την αρχή του χρόνου η βενζίνη έχει ακριβύνει σχεδόν κατά 20 λεπτά το λίτρο (η μέση τιμή την 1η Ιανουαρίου ήταν 1,652 ευρώ). Η αύξηση οφείλεται στην άνοδο των διεθνών τιμών (η αμόλυβδη ξεπέρασε στο τέλος Μαρτίου τα 1200 δολάρια ανά μετρικό τόνο, έναντι 980 δολαρίων στην αρχή του χρόνου).
Αντίστοιχη είναι η εικόνα για το ντήζελ κίνησης με ακριβότερες περιοχές την Κρήτη και την Κεφαλονιά (μέση τιμή έως 1,68 ευρώ) και φθηνότερες τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα (από 1,559 ευρώ).
Σε επίπεδο ΕΕ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2 Απριλίου) η Ελλάδα έχει τη δεύτερη υψηλότερη τιμή για την αμόλυβδη, μετά την Ιταλία και ακολουθούν Ολλανδία, Δανία και Σουηδία. Φθηνότερες χώρες είναι η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Κύπρος.
Στο μεταξύ, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών ενημερώνει τον κλάδο ότι ψηφίστηκε η τροπολογία για την νομοθετική ρύθμιση των προστίμων του «Ηφαιστου».
«Παρότι η κυβέρνηση δεν αποδέχτηκε τελικά όλες τις εντελώς δίκαιες προτάσεις μας και σε ορισμένα σημεία αδικεί τους βενζινοπώλες, γενικά πρέπει να πούμε είναι θετική ρύθμιση γιατί διευθετεί τα σοβαρά προβλήματα που προέκυψαν, εξαλείφει τα εξοντωτικά πρόστιμα για δήθεν λαθρεμπόριο και μαζί εξαλείφει την άδικη και συκοφαντική κατηγορία του λαθρεμπόρου από χιλιάδες συναδέλφους μας», αναφέρει η ΟΒΕ.
Καλεί δε όσους βενζινοπώλες μπορούν να αποδείξουν ότι η «παράβαση» οφείλεται όχι σε αυτούς αλλά σε λειτουργικά προβλήματα του ΗΦΑΙΣΤΟΥ, να δώσουν μάχη για την αποτίναξη των προστίμων ακόμη και αν είναι μικρά, τα δε άλλα να τα διευθετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου