Αλβανία, Ρουμανία, Σκόπια, Βουλγαρία, Σλοβενία, Ελλάδα... Οι Τούρκικες τηλεοπτικές σειρές «λυμαίνονται» τα Βαλκάνια, τις χώρες της βορειοανατολικής Ευρώπης, τώρα και τη Μέση Ανατολή, καθώς οι Τούρκοι, προκειμένου να προωθήσουν το προϊόν τους, είναι ικανοί να «στρατολογήσουν» ακόμη και τον Πρόεδρό τους Αμπντουλάχ Γκιουλ, ο οποίος επισκέφτηκε γι' αυτό το σκοπό του Ντουμπάι μαζί με κλιμάκιο της Calinos Holding.
Από το 2001 μέχρι σήμερα, συνολικά 80 σειρές έχουν πωληθεί για διανομή σε πάνω από 40 χώρες και ο επόμενος στόχος είναι η Άπω Ανατολή.
Η πρώτη σειρά που πωλήθηκε στο εξωτερικό ήταν το «Deliyurek» και η χώρα το Καζακστάν. Η τιμή εκείνη την εποχή ήταν 30.000 δολάρια ανά επεισόδιο, ενώ σήμερα τα ετήσια έσοδα από τις πωλήσεις διανομής αγγίζουν τα 30.000.000 δολάρια.
Οι Τούρκοι επιχειρηματίες και διευθυντές γραφείων διανομής θεωρούν πως η επιτυχία των σειρών οφείλεται κατά κύριο λόγο στα κοινά χαρακτηριστικά των λαών των Βαλκανίων και της κουλτούρας τους.
Ενδεικτική αυτής της πολιτισμικής συγγένειας η θεματολογία: πρωτοκαθεδρία της οικογένειας, η εκτύλιξη της δράσης γύρω από την κυρίαρχη πατρική φιγούρα και μία αισθητική... για τα σκουπίδια, αντιπροσωπευτική των χωρών που «βλέπουν» μετά μανίας Τούρκικα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου