Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Λιγότερα τροχαία ...λόγω κρίσης!

Η αύξηση της τιμής της βενζίνης σε συνδυασμό με την αδυναμία των ιδιοκτητών να συντηρήσουν τα αυτοκίνητά τους, οδήγησαν σε μεγάλη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, συμπεραίνει έρευνα που διεξήγαγε το Εργαστήρι Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης.
  • Για πρώτη φορά απ'το 1974 οι νεκροί από τροχαία ήταν λιγότεροι από χίλιους..
  • Οι Νομοί που θεωρούνται ως οι πιο επικίνδυνοι
Από τη συγκριτική μελέτη των στοιχείων των τελευταίων ετών διαπιστώθηκε ότι το 2012 καταγράφηκε μείωση σε... όλες τις κατηγορίες, τόσο των ατυχημάτων όσο και των θυμάτων. Συγκεκριμένα έγιναν 889 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 1.011 το 2011.

Ανάλογη μείωση καταγράφεται και στον αριθμό των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο (976 το 2012 από 1.092 το 2011, δηλαδή 116 λιγότεροι).

Οι ερευνητές του Πολυτεχνείου Κρήτης υπογραμμίζουν στα συμπεράσματά τους πως το σύνολο των νεκρών είναι κάτω των χιλίων ατόμων για πρώτη φορά μετά από το 1974 που είχαμε 943 νεκρούς και κυκλοφορούσαν στους δρόμους της Ελλάδος μόνο 650.000 αυτοκίνητα, ενώ το 1998 είχαν φθάσει στη μέγιστη τιμή τους που ήταν 2.229 νεκροί.

Διευκρινίζουν όμως ότι οι μειώσεις δεν ήταν ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος, καθώς σε ορισμένες περιφερειακές ενότητες διαπιστώθηκαν αυξήσεις.

Στην πρώτη θέση επικινδυνότητας δρόμων βρίσκεται η Λευκάδα, καθώς ενώ το 2011 δεν είχε κανένα νεκρό από τροχαίο ατύχημα, το 2012 είχε 5 νεκρούς, 8 σοβαρά τραυματίες και 36 ελαφρά, αριθμός πολύ μεγάλος για ένα μέρος με πληθυσμό 23.700 κατοίκους.
Την δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Χαλκιδική
και την τρίτη οι Κυκλάδες.

Λιγότερα χρήματα, λιγότερα τροχαία
Όπως επισημαίνουν οι ερευνητές «στην αξιόλογη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων θα πρέπει να συνεκτιμηθούν δύο ακόμη σημαντικά στοιχεία:

1. Η μείωση των διανυομένων οχηματοχιλιομέτρων κάθε οχήματος (λόγω της αυξημένης τιμής των καυσίμων), η οποία σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, σωρευτικά από το 2009 υπερβαίνει το 30%, ενώ το τρίτο 3μηνο του 2012 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011 φθάνει στο 15%.

2. Η μείωση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων που οφείλεται αφενός στην κατάθεση περίπου 700.000 πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων λόγω αδυναμίας πληρωμής των τελών κυκλοφορίας και αφετέρου στη μεγάλη μείωση της αγοράς νέων αυτοκινήτων, η οποία το 2012 γνώρισε σημαντικότατη κάμψη της τάξης του 40% σε σχέση με το 2011, με 58.482 νέες κυκλοφορίες που αποτελεί τη χαμηλότερη επίδοση των τελευταίων 24 ετών στην Ελληνική αγορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ