Eδώ... ξεπετάγεται η είδηση

Πέμπτη, 4 Μαΐου 2017

Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΙΑΡΤΟΥ ΧΤΥΠΑ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ


2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΙΑΡΤΟΥ
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος  «ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ» του ιδρύματος Λαμπράκη, προσπαθήσαμε μέσω των δράσεων εθελοντισμού, να ευαισθητοποιήσουμε  τους μαθητές μας ώστε να διαμορφώσουν συνείδηση και στάση ενεργού πολίτη. Δηλαδή του πολίτη που έχει ενημέρωση για τα κοινά, εκφράζει τις απόψεις του,  απαιτεί  διαφάνεια και δικαιοσύνη, γνωρίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ,  συμμετέχει ενεργά στις κοινωνικές διεργασίες.
Όπως υποστηρίζει ο  Αριστοτέλης, «ὅταν τό πλῆθος πρός τό κοινόν πολιτεύηται συμφέρον, πολιτεία καλεῖται», δηλαδή,  για να έχει κάποιος δικαίωμα να φέρει τον τίτλο του πολίτη και να λογίζεται ενεργό μέλος μιας κοινωνίας, πρέπει τα ενδιαφέροντά του να μη στρέφονται αποκλειστικά γύρω από το ατομικό του συμφέρον, αλλά να επεκτείνονται ευρύτερα μέσα στον κύκλο της κοινωνικής ολότητας. Κατά την αρχαιότητα όσοι έδειχναν αδιαφορία για τα κοινά και αποκλειστική μεριμνά τους ήταν η προαγωγή του ατομικού  συμφέροντος ονομάζονταν «ἰδιῶτες». Ο όρος αυτός προσέλαβε σταδιακά ονειδιστική σημασία και τελικά ξέπεσε στην έννοια του απαίδευτου και του ανόητου, σημασίες που με την ίδια λέξη βρίσκου¬με σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες. Έκφραση της περιφρόνησης, που αι¬σθάνονταν οι Έλληνες για τους μη ασχολούμενους με τα κοινά, είναι και η περίφημη φράση του Περικλή: «Τόν μηδέν τούτων μετέχοντα οὐκ ἀπράγμονα ἀλλ' ἀχρεῖον νομίζομεν» (=Δεν θεωρούμε φιλήσυχο αλλ' άχρηστο αυτόν που δεν ασχολείται με τα κοινά).
Αναρωτηθήκαμε λοιπόν πώς  θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ενεργούς πολίτες;
Ο ενεργός πολίτης, είναι ο ενημερωμένος πολίτης. Ο ενημερωμένος πολίτης αγαπά τη μάθηση που φυσικά έρχεται μέσα από  το μαγικό κόσμο των βιβλίων.
Στο Σχολείο μας υπήρχαν αρκετά βιβλία τα οποία όμως βρίσκονταν  σε χώρο που δεν ήταν εύκολα προσβάσιμος στα παιδιά. Επιπλέον ήταν πολύ δύσκολο οι μαθητές μας να δανειστούν βιβλία. Εν ολίγοις δεν υπήρχε άμεση επαφή των παιδιών με το λογοτεχνικό βιβλίο. Κρίθηκε λοιπόν απαραίτητη η δημιουργία βιβλιοθήκης και μάλιστα γωνιών ανάγνωσης αφού στο σχολικό μας κτίριο δεν υπάρχει  αίθουσα διαθέσιμη για βιβλιοθήκη.
Στόχος μας ήταν και είναι να καταφέρουμε οι μαθητές μας  να αποκτήσουν νέες, ενδιαφέρουσες αναγνωστικές συνήθειες, να εξοικειωθούν με λογοτεχνικά κείμενα και ταυτόχρονα να γίνουν οι ίδιοι  αυτόνομοι χρήστες της βιβλιοθήκης.
Αρωγοί στην προσπάθειά μας αυτή ήταν φυσικά οι γονείς. Ο  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων βοήθησε, όσο μπορούσε, οικονομικά και όχι μόνο στην αγορά επίπλου  βιβλιοθήκης. Εθελοντές γονείς βοήθησαν στη συναρμολόγηση των κομματιών ενώ άλλοι έβαψαν με ζωηρά χρώματα το χώρο της πρώτης γωνιάς. Ο χώρος διακοσμήθηκε έτσι ώστε να προσελκύει τους μικρούς αναγνώστες.
Τα βιβλία μας βρήκαν τη θέση που τους αρμόζει. Με έκπληξη και εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί είδαμε πόσα πολλά ενδιαφέροντα βιβλία ήταν ξεχασμένα σε ντουλάπια. 
Στη συνέχεια καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια στην καταγραφή όλων των βιβλίων του σχολείου μας που αποτελούν πολύτιμο περιουσιακό  στοιχείο. Ο Σύλλογος διδασκόντων συμφώνησε πρόθυμα και στήριξε ως συναρμόδιος φορέας την προσπάθεια αυτή. Η κίνηση αυτή έγινε σε εθελοντική βάση από τους εκπαιδευτικούς με αποκλειστικό σκοπό τη διάθεση στους μαθητές μας ποιοτικού γνωστικού και ψυχαγωγικού υλικού που αποτελεί εφόδιο στο ταξίδι της φιλαναγνωσίας.
ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΑΡΧΙΣΕ…
Τα παιδιά, μέσα σε μία διετία, διάβασαν, ήρθαν  σε επαφή με συγγραφείς, έκαναν εργαστήρια δημιουργικής γραφής, έφτιαξαν τα δικά τους βιβλία. Έμαθαν πώς γεννιέται ένα βιβλίο,  τον τρόπο γραφής και εικονογράφησής του.
Ωστόσο προσπαθήσαμε να εμπλουτίσουμε τη βιβλιοθήκη μας και αποκτήσαμε νέους τίτλους  κάνοντας εκθέσεις βιβλίων με τη βοήθεια  εκδοτικών οίκων και με την άοκνη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων που συνέβαλλε και εκείνος με τον τρόπο του. Τα παιδιά λάτρεψαν εκείνες τις ημέρες της έκθεσης.
Όμως μια γωνιά βιβλιοθήκης δεν είναι αρκετή . Ήταν απαραίτητη και μια δεύτερη. Τα οικονομικά του σχολείου  δε μας επέτρεπαν  άλλη αντίστοιχη κίνηση.
Σαν από μηχανής θεός πάλι  βρέθηκε γονέας που είχε κέφι και μεράκι να φτιάχνει έπιπλα με παλέτες. Προσφέρθηκε λοιπόν και μας έφτιαξε μια μοντέρνα βιβλιοθήκη και ένα χώρο όπου τα παιδιά να κάθονται και να διαβάζουν ή να παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια. Τα έπιπλα βάφτηκαν με όμορφα χρώματα και η καινούργια γωνιά  έγινε χώρος ζεστός.
Τελικά τα βιβλία μας βρήκαν στέγη. Το όραμα μιας μικρής αρχικά ομάδας έγινε όραμα όλων των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας, των μαθητών μας και των γονέων. Τα βιβλία και οι βιβλιοθήκες έγιναν σιγά- σιγά οι καλύτεροι φίλοι της καθημερινότητάς μας.
ΚΑΙ … ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ …

Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ
ΖΟΥΓΑΝΕΛΗ ΑΝΝΑ – ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ, ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 3ης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
ΚΙΤΣΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Δ/ΝΤΡΙΑ ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΙΑΡΤΟΥ
ΞΑΦΑΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ
ΗΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΑΤΣΑΛΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΣΟΛΩΜΟΥ ΒΑΪΑ
ΨΑΡΡΗ ΕΛΕΝΗ
ΚΑΙ 80 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ