Παρασκευή, 2 Ιουνίου 2017

Υποβάθµιση σιδηροδροµικών εµπορευµατικών µεταφορών στην Βοιωτία


ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Υποβάθµιση σιδηροδροµικών εµπορευµατικών µεταφορών στην Βοιωτία.
Αξιότιµοι κύριοι Υπουργοί,
Αξιότιµε κ. ∆ιευθύνοντα Σύµβουλε,
Το Επιµελητήριο Βοιωτίας, είναι στην δυσάρεστη θέση να διαµαρτυρηθεί, για µία ακόµη
φορά, για την πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην Βοιωτία.
Μετά την αδικαιολόγητη υποβάθµιση των Σιδηροδροµικών Σταθµών Λιβαδειάς και
Θήβας σε απλά πρακτορεία έκδοσης εισιτηρίων και την κατάργηση των υπηρεσιών
εµπορευµάτων καθώς και την συνεχή αναβλητικότητα για µια ουσιαστική ένταξη της Βοιωτίας
στα δροµολόγια του προαστιακού σιδηρόδροµου, µια νέα απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έρχεται να
δηµιουργήσει νέα σοβαρά προβλήµατα στις τοπικές µεταφορές και στην οικονοµική ανάπτυξη
του τόπου µας.
Συγκεκριµένα, µετά από τις έντονες διαµαρτυρίες της τοπικής επιχειρηµατικής
κοινότητας, πληροφορηθήκαµε, ότι η ∆ιοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε, ότι, από την 1η
Ιουνίου 2017, θα αυξήσει τα εµπορευµατικά κόµιστρα κατά 30%.
Η υλοποίηση αυτής της πολιτικής έχει σαν αποτέλεσµα µια τοπική επιχείρηση, που
εδράζεται στην µητροπολιτική περιοχή της Λιβαδειάς να αναγκάζεται να παραλαµβάνει
και να αποστέλλει τα εµπορεύµατα της, µέσω του «γειτονικού» σταθµού της Οινόης και
σαν να µην εφθανε αυτό, να αναγκάζεται να καταβάλει και αύξηση στα εµπορευµατικά
κόµιστρα κατά 30%!
Όπως αντιλαµβάνεσθε, η απόφαση αυτή δηµιουργεί ιδιαίτερα σοβαρά προβλήµατα στους
τοπικούς επιχειρηµατίες και επηρεάζει ιδιαίτερα αρνητικά την οικονοµική ζωή του τόπου ενώ
θα υποβαθµίσει ακόµη περισσότερο το σιδηροδροµικό δίκτυο της Βοιωτίας.
Σε µια συγκυρία, που η χώρα µας διέπεται από µια µακρόχρονη και επίµονη οικονοµική
κρίση και γίνεται πραγµατικός αγώνας για να διατηρηθούν στην ζωή οι εναποµείνασες
επιχειρήσεις, τέτοιες αποφάσεις, που αντί να αναβαθµίζουν τις σιδηροδροµικές µεταφορές, τις
υποβαθµίζουν, είναι αδιανόητες.
∆ιανύουµε µια εποχή, που η παγκοσµιοποίηση της οικονοµίας και η διεθνοποίηση του
ανταγωνισµού έχουν αναβαθµίσει τον ρόλο των µεταφορών και απαιτούν την περαιτέρω
ανάπτυξη και βελτίωση τους. Ειδικά οι σιδηροδροµικές µεταφορές αναµένεται να παίξουν ένα
σηµαντικό ρόλο σ΄αυτές τις εξελίξεις αφού αποτελούν ένα οικονοµικό, ασφαλές και
αποτελεσµατικό µέσο µαζικής µεταφοράς ανθρώπων και αγαθών.
Ειδικά όµως για την Βοιωτία, µια τέτοια εξέλιξη, την οποία δροµολογεί η συγκεκριµένη
απόφαση είναι σαφώς αρνητική καθώς η οικονοµική δραστηριότητα της επικεντρώνεται στη
γεωργία και στη µεταποίηση, δύο τοµείς που εξαρτούνται απόλυτα από τις µεταφορές.
Ειδικότερα για την πρωτεύουσα της περιφερειακής ενότητας, την Λιβαδειά, η αποκοπή
της από το δίκτυο εµπορευµατικών µεταφορών είναι απαράδεκτη και εντελώς αδικαιολόγητη.
Η πλήρη λειτουργία του Σιδηροδροµικού Σταθµού είναι ιδιαιτέρως σηµαντική για την πόλη
καθώς είναι αποµακρυσµένη από την Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και το µεγαλύτερο
µέρος της επικοινωνίας της, µε την Βόρειο Ελλάδα, πραγµατοποιείται από εκεί. Εµπορεύµατα
αλλά και άνθρωποι, σπουδαστές, στρατιώτες εξυπηρετούνται από τον Σιδηροδροµικό Σταθµό
Λιβαδειάς.
Επειδή η πολιτική αυτή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν συνάδει µε την προσπάθεια ανάκαµψης της
χώρας, καλούµε άµεσα τους αρµόδιους Υπουργούς και την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως
επανεξετάσουν τις σχετικές πολιτικές τους.
Επίσης, καλούµε τους τοπικούς πολιτικούς, αυτοδιοικητικούς, και συνδικαλιστικούς
φορείς, όπως αντιδράσουν άµεσα.
Εµείς σαν Επιµελητήριο Βοιωτίας αλλά και το σύνολο των κοινωνικών εταίρων
θεωρούµε, για τους παραπάνω λόγους, απαραίτητη την αναβάθµιση του σιδηροδροµικού
δικτύου της Βοιωτίας καθώς και των δύο κεντρικών Σιδηροδροµικών Σταθµών, Λιβαδειάς και
Θηβών.
Με τιµή
Ο Πρόεδρος

Αγνιάδης Παναγιώτης



6 σχόλια:

  1. Μα συναντήθηκαν οι 6 Δήμαρχοι με τους επικεφαλής της τραινοσε πριν 1 μήνα. Τζάμπα πάει ο κόπος; Δεν άλλαξε ακόμη τίποτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομιζω οτι μιλαει για εμπορεύματα το επιμελητηριο οχι για τους επιβάτες

      Διαγραφή
    2. Για διάβασε το καλύτερα

      Διαγραφή
    3. Μαλλον εσυ πρεπει να το ξαναδιαβασεις. Αυτη η ανακοινωση αναφέρεται στην υποβαθμιση των σταθμων σε σχέση με τη διακινηση κυρίως τωμν εμπορευμάτων στις δύο πόλεις. Η παλιότερη ,αν θυμαμαι καλα αναφερονταν σε διακινηση επιβατων,δρομολόγια τρενων κτλ που ειναι αλλο αντικειμενο

      Διαγραφή
    4. Αναφέρει και τον προαστιακο. Ο προαστιακός δεν έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει εμπορεύματα, μονο επιβάτες.

      Διαγραφή
    5. Πραγματι τον αναφέρει.ο Προαστιακός δε μεταφερει εμπορευματα. Επειδη ασχολουμε με εμπόριο γιαυτο σου λεω οτι δεν εχουν σχεση οι δυο ανακοινωσεις. Οι επιβάτες μπορουν να μετακινηθούν απο ενα σταθμό με εναν εκδότη εισητηριων ή και κανεναν αν κοβει μεσα στο τρενο. Τα προϊόντα όμως θελουν ειδικό σταθμό με προσωπικό, λογιστηριο,ζυγιστηριο,ραμπες,αποθήκες κτλ. Καμια σχέση δηλαδή. Γιαυτό το επιμελητηριο αναφέρεται στους δυο μεγάλους σταθμυς και οχι σε όλους.

      Διαγραφή

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ