Μπορεί το οικονομικό επιτελείο να εμφανίζεται ικανοποιημένο για την εκπλήρωση των στόχων στο σκέλος των δημοσίων εσόδων μέχρι το 5μηνο, ωστόσο, τα δύσκολα είναι μπροστά.
Και αυτό γιατί από τον Ιούλιο και μέχρι τον Δεκέμβριο, θα πρέπει να πληρωθούν φόροι συνολικού ύψους 27 δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα κάθε φορολογούμενος θα πρέπει να πληρώνει τρεις ή και τέσσερις λογαριασμούς πέραν των όποιων υποχρεώσεων του παρελθόντος (δόσεις για ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών κ.λπ).
Υστερα από ένα υφεσιακό α’ εξάμηνο, ελπίζει ότι θα είναι τέτοια η δυναμική που θα αναπτυχθεί εξαιτίας της ολοκλήρωσης της α’ αξιολόγησης, ώστε το έτος θα κλείσει με μικρά ποσοστά πτώσης του ΑΕΠ αλλά και εκπλήρωση του φετινού δημοσιονομικού στόχου δηλαδή της εμφάνισης πρωτογενούς πλεονάσματος 0,5%. Για να συμβούν όλα αυτά όμως, τουλάχιστον έξι εκατομμύρια φορολογούμενοι θα πρέπει να ανταποκριθούν σε μια ακόμη φοροεπιδρομή που ξεκινά σε λίγες μέρες.
Ο Ιούλιος φέρνει την 1η δόση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων. Όλη την εβδομάδα που πέρασε, κυρίαρχο θέμα συζήτησης στο υπουργείο Οικονομικών ήταν το αν τελικώς θα υπάρξει παράταση στην προθεσμία δεδομένου ότι αμέσως μετά του Αγίου Πνεύματος, η στατιστική έδειχνε ότι υπολείπονται τουλάχιστον 2,5 εκατομμύρια δηλώσεις. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, ακόμη και να ανακοινωθεί παράταση στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων –αυτό θεωρείται πλέον πιθανό- δεν πρόκειται να αλλάξει η προθεσμία καταβολής της 1ης δόσης.
Έτσι, η 1η δόση του φόρου εισοδήματος, η οποία θα αντιστοιχεί σε περίπου ένα δισ. ευρώ, θα πρέπει να πληρωθεί έως τις 29 Ιουλίου. Για τις επιχειρήσεις –οι οποίες ούτως ή άλλως έχουν να σηκώσουν μεγαλύτερο βάρος λόγω της αύξησης του συντελεστή από το 26% στο 29%– η κατάσταση είναι αρκετά πιο δύσκολη. Με την υποβολή της δήλωσης θα πρέπει να γίνει η καταβολή της 1ης δόσης του φόρου ενώ η δεύτερη δόση θα πρέπει υποχρεωτικά να πληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουλίου. Σε ενδεχόμενη παράταση –κρίνεται και στις επιχειρήσεις απαραίτητη αφενός λόγω των προβλημάτων στο Taxis και αφετέρου λόγω της καθυστερημένης ενεργοποίησης της ηλεκτρονικής εφαρμογής– είναι πολύ πιθανό οι επιχειρήσεις να χρειαστεί να καταβάλουν δύο δόσεις μέσα στον Ιούλιο: την πρώτη με την υποβολή της δήλωσης και τη δεύτερη με το τέλος του μήνα στις 29 Ιουλίου.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ. Ο Ιούλιος θα φέρει και την πρώτη τριμηνιαία δήλωση ΦΠΑ στην οποία θα αποτυπωθούν… 7 διαφορετικοί συντελεστές. Δεδομένου ότι ο συντελεστής του 24% επιβλήθηκε από την 1η Ιουνίου, στη δήλωση του β’ τριμήνου θα «συνυπάρξουν» τα έσοδα και τα έξοδα του πρώτου διμήνου (Απρίλιου-Μαΐου) κατά το οποίο εφαρμόζονταν άλλοι συντελεστές, με αυτούς τους του Ιουνίου. Και δεν είναι μόνο η αύξηση του 23% στο 24% αλλά και η κατάργηση του ειδικού καθεστώτος στα νησιά στη μέση του τριμήνου. Ετσι, οι δηλώσεις του ΦΠΑ θα έχουν συντελεστές: 4,5%, 6%, 9%, 13%, 16%, 23% και 24%.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δανειστές δεν θέλουν να επιτρέψουν φέτος στις ελληνικές αρχές να παρατείνουν την προθεσμία πληρωμής του ΕΝΦΙΑ μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2017 ώστε οι ιδιοκτήτες ακινήτων να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες δόσεις. Έτσι, στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θέλουν να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος μέχρι το τέλος Ιουνίου ώστε να υπάρξει χρόνος για την έκδοση των εκκαθαριστικών μέχρι το τέλος Ιουλίου. Με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα (καθυστέρηση στην υποβολή των δηλώσεων, ανάγκη υπολογισμού της αξίας όλων των αγροτεμαχίων για τις ανάγκες του συμπληρωματικού φόρου ακινήτων), είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει η εκκαθάριση νωρίτερα από τα τέλη Αυγούστου. Αυτό σημαίνει ότι η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ θα καταβληθεί τον Σεπτέμβριο και η αποπληρωμή του φόρου θα γίνει σε τέσσερις μηνιαίες δόσεις έως τον Δεκέμβριο. Μόνο αν καταφέρει η κυβέρνηση να μεταπείσει τους δανειστές προκειμένου να υπάρχει το «ξεχείλωμα» της διαδικασίας πληρωμής μέχρι τον Φεβρουάριο, θα αυξηθούν οι δόσεις από τέσσερις σε έξι.
«Φινάλε» με τα τέλη κυκλοφορίας
Η χρονιά θα κλείσει με την υποχρέωση καταβολής των τελών κυκλοφορίας του 2017, μια υποχρέωση που θα φτάσει στα 1,1 δισ. ευρώ. Είναι εξαιρετικά πιθανό να υπάρξουν νέες αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού. Στο υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζονται ήδη σενάρια τα οποία προβλέπουν αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει από το 2005 μέχρι το 2010. Γι’ αυτά τα οχήματα, τα τέλη υπολογίζονταν μέχρι τώρα βάσει του κυβισμού του κινητήρα. Σχεδιάζεται να επεκταθεί το σύστημα που ισχύει για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν και μετά το 2010 έτσι ώστε και τα οχήματα 6ετίας, 8ετίας ή 10ετίας να επιβαρύνονται βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και όχι βάσει του κυβισμού.
fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου